اینستاگرام پتانسیل بالایی برای بازاریابی و ارائه محصولات فروشی دارد، بستر بسیار مناسبی برای افراد حاضر در حوضه بیزینس‌ که می‌خواهند شغل خودشان را در اینستاگرام گسترش داده و فروش محصولاتشان را در فضای مجازی افزایش دهند، می‌باشد.

می‌توان گفت خواسته‌ی هر کاربر اینستاگرام و همچنین مهم ترین اصل موفقیت در اینستاگرام، داشتن فالوور های زیاد و واقعی است.

به ویژه برای پیج های تجاری یا بیزینسی که می‌خواهند محصولات خودشان را از طریق اینستاگرام به فروش برسانند حائز اهمیت است.

اکنون می‌خواهیم شما را با راه های افزایش فالوور اینستاگرام آشنا کنیم تا برای خود پیج های خوبی در آینده آماده کنید.

راه های افزایش فالوور اینستاگرام:

همانگونه که در مطالب بالا اشاره شد می‌خواهیم در مورد راه و روش‌های افزایش فالوور اینستاگرام صحبت کنیم. راه حل‌هایی که در ویژگی‌ها و امکانات اینستاگرام نهفته است و تنها با کمی دقت و صرف وقت می‌توانید برای پیج خود فالوور واقعی اینستاگرام پیدا کنید.

صفحه پروفایل اینستاگرام:

مهم‌ترین صفحه برای اینستاگرام هر کاربری، صفحه پروفایل آن است. در این صفحه پست‌ها و استوری‌های منتشر شده‌ی شما، برای دیگر پیج ها به نمایش گذاشته شده و بخش‌های مهمی همچون بیو اینستاگرام را دارا می‌باشد که در ادامه به این مورد می‌پردازیم.

صفحه پروفایل اینستاگرام را می‌توانیم به عنوان صفحه اصلی و مهم‌ترین صفحه‌ی شما معرفی کنیم که نقشی همانند نقش ویترین یک مغازه را برای پیج اینستاگرام شما دارد.

هنگامی که شما که می‌خواهید محصولی را خریداری کنید می‌توان گفت قبل از هر چیزی به ویترین مغازه ها توجه می‌کنید. در اینستاگرام هم هنگامی که بازدید کننده ای با پیج شما رو به رو می‌شود ابتدا به محتوای صفحه پروفایل شما توجه خواهد کرد.

پس باید به تولید محتوا و توضیح هدف پیج خود در صفحه پروفایل اینستاگرام توجه لازم را داشته باشید.

بیو اینستاگرام:

می‌شود اینطور بیان کرد که بیو اینستاگرام مانند شناسنامه اینستاگرام شما است.

در بیو اینستاگرام می‌شود افراد را به ادامه بررسی اکانت خود ترغیب کرد. اهمیت این بخش از صفحه پروفایل اینستاگرام به قدری بالاست که برخی شرکت های بزرگ برای این بخش با وسواس زیادی متن انتخاب می‌کنند.

پس شما هم متن‌هایی که جلب توجه می‌کنند و برای خوتنندگان جذابیت دارند و به موضوع پیج‌ خودتان مربوط می‌شوند را بنویسید. ضمن اینکه حتی می‌توانید در این قسمت لینک خارجی نیز جاگذاری نمایید.

فعال کردن ویژگی  insight

یکی از راه هایی که می‌توان با استفاده از آن به راحتی با خصوصیات فالوور های خود آشنا شد، فعال کردن ویژگی insight است که این ویژگی برای پیج های بیزینسی که پروفایل اینستاگرام خودشان را به بیزینس پروفایل تغییر داده اند فعال می‌باشد.

در گذشته ارتقا دادن اکانت به ویژگی بیزینس پروفایل کمی مشکل بود اما حالا می‌توانید به راحتی اکانت خود را به بیزینس پروفایل تغییر دهید. قبلا باید یک اکانت در فیسبوک داشته باشید و سپس آن اکانت را با اکانت اینستاگرام خود ست می‌کردید تا پیجتان به بیزینس پروفایل تبدیل می‌شد، اما حالا به راحتی و تنها با چند لمس یا چند کلیک می‌توانید این ویژگی را در پیج خود فعال کنید.

با دیگران در ارتباط باشید:

انجام بعضی کارها پتانسیل جذب و بازدید اکانت شما را چندین برابر کند از جمله داشتن رابطه صمیمی و فراهم کردن شرایط تعامل با دیگر پیج ها به ویژه پیج هایی که موضوع و محتوای آنها مشابه اکانت شما است. ضمن اینکه خوشبختانه محدودیت یا جریمه ای برای تعامل و تبادل بیشتر در اینستاگرام، برای اکانت های مربوطه خطری را ایجاد نکرده و برایشان تهدید به حساب نمی‌آید.

استفاده از هشتگ ها:

هشتگ ویژگی بسیار مهمی دارد. شما با استفاده از هشتگ ها می‌توانید افرادی که به موضوع پیج تان علاقه و توجه دارند را به سوی اکانت خودتان هدایت کنید.

جدیدا اینستاگرام نیز امکان فالو کردن هشتگ ها را برای پیج ها فراهم نموده تا از این پس بتوان هشتگ ها را دنبال کرد تا هر زمان که استوری یا پست هایی با این هشتگ در اینستاگرام ارسال شدند، در قسمت هوم اکانت های فالو کرده به نمایش دربیایند.

با توجه به این توصیفات، می‌توان گفت استفاده نکردن از هشتگ ها همچون خودکشی است. در رابطه با موضوع پیج و پست هایی که منتشر می‌کنید باید حتما از هشتگ ها استفاده کرده و از هشتگ های نامربوط خودداری نمایید.

ضمن اینکه سعی کنید تعداد هشتگ های هر یک از پست‌های خود را به بیش از سه کلمه تگ شده افزایش نداده و علاوه بر این به این موضوع هم توجه کنید که این سه کلمه‌ی تگ شده، کلمات مهم و پر بازدیدی باشند.

فالوور هایتان را بشناسید:

شناخت فالوور ها و بازدید کننده های اکانت شما یکی از اصل های مهم افزایش فالوور و موفقیت در اینستاگرام است.

اگر شما بدانید که فالوور ها یا به قولی مخاطب های پیج و پست هایتان از کدام اقشار جامعه هستند و از خصوصیات آن‌ها مطلع باشید، می‌توانید به راحتی فعالیت های خود را در رابطه با آنها سازگار کرده تا در مدت زمان کمی به موفقیت قابل توجهی دست پیدا کنید.

استفاده از ربات اینستاگرام:

بهره گیری از ربات اینستاگرام یکی از راه های مهم برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام محسوب می‌شود.

ربات های اینستاگرام امکان مناسبی را فراهم می‌کنند تا فعالیت هایی که به افزایش فالوور واقعی اینستاگرام به صورت هدفمند منجر می‌شوند را برایتان آماده کنند.

در نظر داشته باشید که شما در اینستاگرام پیجی دارید و برای اینکه فالوور واقعی اینستاگرامتان را بالا ببرید، فعالیت های متعددی در اینستا انجام می‌دهید، مانند فالو کردن پیج های مورد هدفتان که می‌خواهید به نوعی این دسته از  مخاطب های هدفتان را به اکانت خود هدایت کنید یا کامنت های متعدد را در زیر پست دیگر پیج ها ارسال کنند یا فعالیت‌های دیگری مانند لایک کردن، ارسال پیام های دایرکتی، مشاهده استوری های دیگران و... که همه ی این فعالیت ها باعث می‌شوند تا فعالیت پیج شما به طور کلی بالا رفته و در پی آن نیز پیج شما بیشتر دیده شده و در ادامه هم فالوورهای واقعی و هدفمند جذب پیج تان می‌شود.

یک ربات اینستاگرام هم همه‌ی این فعالیت ها را با چند تفاوت بزرگ انجام می‌دهد.

در ابتدا باید به این موضوع هم اشاره کرد که این فعالیت ها به صورت مستمر و ۲۴ ساعته انجام شده و دوم اینکه هدفمندی گسترده ای را برای شما ایجاد می‌کند تا آنجایی که شما می‌توانید بازدید کننده ها و فالوور هایی که از طریق ربات اینستاگرام به پیج تان اضافه می‌شوند را از یک شهر خاص جذب کنید یا افرادی در ارتباط با یک شغل خاص یا حرفه‌ای خاص را مورد هدف قرار دهید.

داشتن یک پیج با فالوور مناسب:

در نظر بگیرید بازدید کننده ای به پیج شما برمیخورد و آن را مشاهده می‌کند. داشتن فالوور های مناسب و به عبارتی تعداد زیاد فالوور در اکانت اینستاگرام شما از اولین مواردی است که می‌تواند برای بیننده‌ی پیج شما جذاب باشد. این موضوع زمانی که شما قصد فروش محصولات خود در اینستاگرام را داشته باشید بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

پس داشتن یک پیج با فالوور مناسب می‌تواند روند پیشرفت پیج را سرعت ببخشد و برای بیننده اعتماد اولیه را نسبت به پیج شما ایجاد کند. اگر اکانتی با فالوور بالا ندارید با خرید پیج اینستاگرام، نیز می‌توانید چنین امکانی را برای خود به وجود آورید.

جمع بندی نهایی بحث:

راه های اصلی برای افزایش فالوور اینستاگرام را به شما نشان دادیم تا بتوانید با استفاده از این راه ها برای خودتان پیجی مناسب ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید فالوور واقعی و هدفمند برای خود جذب کنید حتما گزینه‌ی استفاده از ربات های اینستاگرام را در نظر بگیرید و حتی توصیه می‌شود که این کار را انجام دهید زیرا هم از لحاظ قیمت به صرفه تر بوده و هم اینکه بهره وری بالایی برایتان را برایتان به همراه دارد.