در سال 2016 اینستاگرام قابلیت جدیدی را در اختیار کاربران قرار داد، این قابلیت گزینه‌ای جز بیزینس پروفایل (Business Profile) نبود. اینستاگرام که یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در زمینه دیجیتال مارکتینگ و کسب‌وکارهای آنلاین می‌باشد باید فضا را برای تجارت و بیزینس پیج‌های تجاری فراهم می‌کرد در نتیجه ویژگی جدیدی را معرفی کرد  تا کسب و کارها بهتر بتوانند به عملکردهای تجاری خود در اینستاگرام رسیدگی کنند. حال در این مقاله سعی میکنیم تا مراحل تبدیل یک پیج شخصی به بیزینس پروفایل(Business Profile)  را با هم گام به گام پیش ببریم.

گام اول: ابتدا وارد اکانت کاربری اینستاگرام خود شوید، سپس وارد قسمت تنظیمات (option) شوید و گزینه switch to Business profile را کلیک نمایید.

                                                                  

گام دوم: در این مرحله اکانت فیسبوک خود را به پیج شخصی اینستاگرام‌تان متصل کنید.

                                                                    

گام سوم: بعد از این مراحل سوالاتی در راستای تکمیل اطلاعات پیج بیزینس از کاربر در همان فیسبوک ادمین پرسیده می‌شود؛ اطلاعتی مانند: شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس پستی تا در بیزینس پروفایل (Business Profile)  اینستاگرام مربوطه دکمه کانتکت (contact) فعال شود و از این به بعد مخاطبان بتوانند به راحتی با برند موردنظر ارتباط برقرار کنند.

به همین راحتی بعد از سپری کردن این مراحل شما می‌توانید بیزینس پروفایل (Business Profile) اینستاگرام خود را داشته باشید و در هر کسب و کار که مشغول هستید، به راحتی پیج خود را مدیریت کرده و فعالیت های خود را آنالیز کنید.

مزایای بیزینس پروفایل (Business Profile)

  1. Contact button دکمه تماس

امروزه هر تجارتی بهترین و راحت‌ترین مسیرها را برای ارتباط خریداران خود فراهم می‌کند و با توجه به فضای فروش در دنیای بی حدومرز دیجیتال، اینستاگرام یکی از این بهترین‌ها می‌باشد، بنابراین لازمه حضور یک برند تجاری در اینستاگرام، فعالیت در یک بیزینس پیج با نام تجاری خود می‌باشد. هنگامی که بیزینس پیج راه اندازی می‌شود گزینه‌ای به نام کانتکت نمایان می‌شود که اطلاعاتی مانند شماره تماس، آدرس ایمیل و... را در اختیار فالوورها قرار می‌دهد و این طریق روش مناسبی برای ارتباط با متقاضیان فروش فراهم می‌شود.  

  1. Instagram Insights آنالیزور اینستاگرام

آنالیز مشتریان و فالوورها مشکلی بود که کاربران تجاری اینستاگرام داشتند اما این قابلیت با رونمایی از بیزینس پروفایل (Business Profile)  حل شد و امکاناتی نظیر بازخورد کاربران از پست‌های منشتر شده، کسب اطلاعات از جامعه فالوورها (سن، جنسیت، موقعیت جغرافیای، زمان آنلاین بودن)، بهترین زمان برای انتشار پست و... را در اختیار ادمین‌ها قرار می‌دهد.

همچنین امکان آمار گیری از پست‌ها (impression، reach) از دیگر ویژگی‌هایی است که فقط در بیزینس پروفایل‌ها  (Business Profile) قابل دسترس می‌باشد.

  1. لینک گذاری در استوری اینستاگرام

شاید برای شما پیش آمده باشد که در برخی از استور‌ی‌ها لینک فروش و ارتباط با وب‌سایت فروشگاهی را مشاهده کنید و برایتان این سوال پیش آید که چگونه می‌توان چنین قابلیتی را به استوری اضافه کنید، باید گفت که این ویژگی تنها در بیزینس پروفایل‌ها (Business Profile)فعال است و به جرات می‌توان گفت یکی از بهترین مسیر‌ها برای افزایش فروش و هدایت کاربران می‌باشد، البته نکته‌ای که در این بین وجود دارد این است که باید تعداد فالوورهای شما بیش از 10000 باشد ولی باز هم نگران نباشید ربات افزایش فالوور رازگرام به شما کمک می‌کند تا به راحتی در کمترین زمان فالوورهای خود را افزایش دهید و به میزان مناسب برسید و بیزینس پروفایل (Business Profile) خود را با بروزترین آپدیت‌ها در اختیار داشته باشید.

در پایان توصیه می‌کنم همین امروز فعالیت خود را در بیزینس پروفایل برند تجاری‌تان شروع کنید و افزایش فالوور را با تخفیفی که ما برای کسب‌وکارها در نظر گرفتیم شروع کنید، همچنین ما با پشتیبانی 24 ساعته آماده‌ایم تا نگرانی شما را از بابت جذب خریدارای واقعیتون برطرف کنیم.